ورزش ژیمناستیک چیست؟

ژیمناستیک گران ترین ورزش نیست. خیلی از افراد فکر می کنند آموزش ژیمناستیک در خانه امکان پذیر نیست و هر فرد برای اجرای حرکات آن نیاز به مکانی مانند سالن دارد تا زیر نظر مربی باشد.

برای کلاس های جدی، این سن خیلی مناسب نیست. به عنوان یک پدر یا مادر شما شاید بخواهید که چند مورد از کلاس های آزمایشی آزاد را بررسی کرده تا اطمینان حاصل کنید که فرزندتان به اندازه کافی بزرگ شده و برای کلاس های ژیمناستیک آماده است.

حرکتی است که ژیمناست طی آن در حالی که ران (ورزش کار)میله ها را لمس می کند روی پارالل زنان (میله غیر همسطح) یا پارالل می چرخد.

یادگیری حرکات ژیمناستیک جدید و بهبود یافته میتواند مغز شما را هوشمندتر کند. بنابراین با یک رژیم غذایی سالم و تلاش مداوم، یادگیری حرکات مختلف ژیمناستیک برای کاهش وزن مؤثر خواهد بود.

ژیمناسیتک عادتهای غذایی سالم را در زندگی شما رواج میدهد و بدن شما را به سوزاندن چربی و افزایش استقامت عضلانی ترغیب میکند.

افزایش تراکم مواد معدنی استخوان بدون نیاز به هیچ دارویی یکی از درمانهای موثر در بهبود سلامت استخوان است.

آموزش ژیمناستیک ابتداییژیمناستهای با تجربه به دلیل انجام تمرینات بدنی گسترده، کمر قویتری دارند و تراکم مواد معدنی در استخوان آنها بیشتر است.

در مطالعهای دیگر، مشخص شد که پس از ۲۷ هفته تمرین شدید، افزایش تراکم مواد معدنی استخوان کمر را سرعت میبخشد.

بر اساس نتایج بهدست آمده در یک مطالعه، آموزش ژیمناستیک تأثیر مثبتی بر سلامت استخوان دختران دارد و به شکلگیری درست فرم آنها و افزایش مقاومت استخوان کمک میکند. این ورزش به خصوص در سنین پایین فواید بسیاری به همراه دارد.

منطقه بندی زمین در ورزش ژیمناستیک برای بانوان و آقایان متفاوت است .

اگر بهطور منظم در تمرینات ژیمناستیک شرکت کنید، رفتار ماهیچهای بدن را بهبود میبخشید و به کاهش سفتی و درد عضلانی خود کمک میکند. آخرین مطالعات ثابت کرده است که پرورش مهارت، انجام تمرینات بر اساس سیکل منظم و سایر مهارتهای بدنی بهطور چشمگیری روی عملکرد شناختی مؤثر است.

یکی دیگر از مزایای مهم سلامتی ژیمناستیک، بهبود عملکرد و تنظیم بدن میشود. برای عملکرد دقیق، به ویژه در سطح رقابتی، پیروی از قوانین بسیار مهم است.

قسمتهای مختلف مغز مانند هیپوکامپ که بخش یادگیری مغز است و همچنین قشر پیشانی که شامل بخشهای جلویی مغز میشود، تا حد زیادی تحت تأثیر عملکرد بدنی قرار دارند.

روی چوب سخت بدون محافظ یا پارکت تمرین نکنید.

در حالیکه قشر پیشانی به شما کمک میکند تا حرکت بدنی را شروع کنید و اقدامات بدنی بهتری را برای جلوگیری از آسیب انجام دهید.

همچنین این تمرینهای ورزشی بر بخشهای خاصی از مغز که مسئول حرکت و هماهنگی جسمی هستند، تأثیر میگذارد. برای انجام این حرکت باید ایستاده باشید سپس دست ها را به سمت بالای سر برده و در آنجا قرار دهید.

با تمرکز بر تمرین ژیمناستیک به صورت روزمره میتوانید وزن خود را کاهش دهید و بدنی متناسب داشته باشید.

بعد که به صورت نشسته روی زمین فرود آمد به من نگاه کرد و لبخند زدم. طبق یک مطالعه روی تفاوتهای شناختی بین یک نخبهی ورزشی و یک ورزشکار آماتور، مشخص شد کسانی که تمرینهای ورزشی چالشبرانگیز و پیچیدهتری انجام میدهند، توانایی شناختی بالاتری نسبت به آماتورها دارند.

روی چوب سخت بدون محافظ یا پارکت تمرین نکنید. کلاسهای آزمایشی میتوانند اعتمادبهنفس کودک شما را نسبت به آنچه تا کنون انجام میداده افزایش دهد و اگر کودک در این کلاسها موفق شد احتمال بسیار زیادی وجود دارد که کودک در آینده با تمرینات بیشتر در ژیمناستیک موفق شود همچنین این کلاسها میتوانند قابلیت و توانایی کودک را زمانی که جراحت دارد و یا دچار بیرمقی شده است مشخص کند.

شروع از سال های اول زندگی خود، کودک یک مجموعه منحصر به فرد از مهارت های کاربردی را به دست می آورد که به طور فیزیکی و ذهنی بسیار سریعتر کمک می کند. یادگیری مهارت های حرکتی تأثیر عمیقی بر عضلات و استخوان های بدن دارد.

وی افزود: در ژیمناستیک پدرخواندگی ریشه طولانی دارد ولی نوبت را باید به جوانهایی داد که شاید خلاقیت بیشتری دارند. بنابراین وقتی انعطافپذیری، قدرت تعادل و هماهنگی بدن را افزایش میدهید، بهطور خودکار کاهش وزن شما سرعت بیشتری خواهد گرفت. با افزایش مقاومت عضلانی، قدرت و تعادل بدن افزایش مییابد.

یک فرد قدبلند برای انجام چرخش های متداوم و فرودها تعادل فیزیکی کمتری دارد وبه مراتب شانس موفقیت کمتری نسبت به فرد کوتاهتر دارد. اطمینان حاصل کنید که سر در برابر سینه قرار دارد. این از تجربه مردم ژاپن در جنگ جهانی دوّم بوجود آمده است.

کومانچی در سال ۱۹۹۱ به اوکلاهاما رفت تا به دوستش «بارت کانر» که او هم از مدالآوران در ورزش ژیمناستیک بود در راهاندازی مدرسه ژیمناستیک کمک کند. همچنین تمرین منظم ژیمناستیک میتواند اشتهای ناسالم و افراطی را مهار کند.

برای تقویت استخوانها و افزایش تراکم مواد معدنی در بافت آنها، شرکت منظم در جلسات ژیمناستیک ضروری است. بنابراین شما با خوردن غذای سالم، تأمین مواد مغذی بدن خود، به چربیسوزی و تقویت عضلات کمک میکنید